Om oss

Sodexo Meetings en del av ett större sammanhang och vi kan ge dig stora valmöjligheter av produkter och tjänster.

Vi driver idag ett 15-tal hotell- och  konferensanläggningar runt om i Sverige. Vi erbjuder olika prisvärda konferenspaket eller skräddarsydda konferenser. Oavsett om syftet är ett mindre ledningsmöte, en utbildning med många deltagare, aktiverande teambuilding eller en festlig kick-off så blir du väl omhändertagen av oss.

Flickorna på bryggan 1318x459

Sodexo Meetings arrangerar också möten utanför våra egna anläggningar. Vår inriktning och specialitet är större måltidsevenemang och middagsupplevelser där det ställs höga krav på mat, dryck, råvaror, logistik och service. Vi tar hand om hela lösningen, från strategi till projektledning och genomförande. Några exempel är Love Stockholm 2010 och Volvo Ocean Race.

Vi är ett segment inom Sodexo AB. Sodexo grundades 1966 av Pierre Bellon i Marseille, Frankrike och är idag världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Vår historia i Sverige startade redan i början av 1900-talet. Bland våra anställda finns över 100 olika yrken och vi är det enda företaget på marknaden som med den mångfalden kan erbjuda tjänster inom tre olika områden – On site services, Benefits & Rewards Service och Personal & Home Services.

75 miljoner människor tar dagligen del av vår service världen över och det är den erfarenheten som gör det möjligt för oss att utveckla Quality of Life Services – service som ökar individers välmående, ökar effektiviteten och hjälper företag och organisationer att prestera. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter ca 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Vill du veta mer om Sodexo Meetings eller teckna ett  avtal för flera på hotell- och konferensanläggningar kontakta: Jörgen Tingsberg, Marknad & Försäljningschef Sodexo Meetings, Telefon 08-5788 4007, E-post: jorgen.tingsberg@sodexo.com